15 Nisan 2019 Pazartesi

4. Hafta SİTE İÇİ SEO (Word)


SİTE İÇİ SEO
 Site içi SEO çalışması web sitenizin yazılım, tasarım, içerik, meta ve tüm link yapısını kapsamaktadır.

1- SEO Dostu URL Kullanımı
 Google resmi açıklamasına göre bir içerik google tarafından incelenirken URL yapısında yer alan ilk 3 – 5 kelime URL yapısında 5. kelimeden sonra ki kelimelere göre çok daha fazla önem arz ediyor.  Google için önemli olan URL yapınızın ilk 5 kelimesi. Bu durumda google’a istediğini URL yapısının ilk 5 kelimesinde vermek çok önemli.


Yanlış: Kesinlikle kaçınmanız gereken URL yapıları;
 siteadi.com/p=321
 uzun URL yapıları:
wpmavi.com/8/6/16/SEO/site-ici-seo-site-ici-optimizasyon-rehberi-on-pageseo
 Doğru:Doğru URL yapısı ise;  siteadi.com/site-ici-seo
 siteadi.com/seo/site-ici-seo
 İlk yapıyı tercih edilmesi daha uygun. Kategorileri URL yapısında göstermeden.

Odaklandığınız anahtar kelimeyi olabildiğince başa doğru alın.
 URL yapınızda odaklandığınız anahtar kelimeden sonra çok yanlış bir mantık olan, diğer odaklandığınız anahtar kelimeyi de koymayın, daha fazla trafik çekerim mantığı ilesite-ici-optimizsayonu gibi anahtar kelime eklemeleri yapmadan, sadece odaklandığınız ana anahtar kelimeye yer verin.

Sayfa Başlığına Anahtar Kelime İle Başlamak
 Site içi SEO (On-Page SEO) için en önemli faktör başlık tag’ınızdır. Dolayısı ile odaklandığınız anahtar kelimeyi başlığınızda kullanmak ve kullanırken de olabildiğince başta kullanmak / başa almak çok önemli.

Anahtar Kelime Yoğunluğu
 Bir yazı içerisinde belirli bir kelime öbeğinin, yani odaklandığınız anahtar kelimenin toplam kelime sayısının %1 – %4 oranında kullanılması google’ın o yazının ne üzerine yazıldığı konusunda daha net bir fikre sahip olmasını sağlayacaktır.
 Bu oran (%1 – %4) tam anlamıyla bir altın orandır. %4’ün üzerine çıkmak, google tarafından spam olarak algılanabilir.

İçerik durumuna göre bu oran değişebilir.

Anahtar Kelime Bulma Araçları

 Googlearama motorunda üst sırada çıkmak adına yazılarınızı kendi kelimelerinizle değil, potansiyel ziyaretçilerinizin kelimeleri ile yazmak durumundasınız.



GOOGLE TRENDS


Keyword IO Anahtar Kelime Aracı

Keyword Tool Anahtar Kelime Aracı

UbberSuggest Anahtar Kelime Bulma Aracı










SEMRUSH


Tüm bu analizler sonucunda ortaya çıkarttığınız anahtar kelimeleri bir deftere not edin. Yazınızı yazarken not defteriniz gözünüzün önünde olsun ki, en baştan cümle yapılarınızı bu anahtar kelimelere uygun planlayabilin.
 Tabii, sırf yazınızın içerisinde geçirmiş olmak içinde bu terimleri direkt olarak yazınıza eklemeyin.
 Bu anahtar kelimeleri yazı akışınızla birlikte, ziyaretçinize hissettirmeden, anlatım bütünlüğünü bozmadan kullanmanız çok önemli.


SEO Uyumlu İçerik Başlığı ve Açıklaması
 SEO uyumlu içerik oluşturmanın bir kritik adımı meta ve yazı başlıkları.
Yazı Başlığı: Okuyucularınızın yazı başlığınızı nasıl gördüğü  Meta Başlığı: Arama motorlarınızın yazı başlığınızı nasıl gördüğü
Yazı Başlığı– Adım Adım SEO Uyumlu Makale Yazımı ( Kullanıcı Dostu Başlık )
Meta Başlığı– SEO Uyumlu Makale | SEO Uyumlu Yazı Nasıl Yazılır ? ( Google Dostu Başlık )

Yazı URL Yapısı
 Odaklanılan ana anahtar kelimenin URL yapısının en başında yer almasına ve hiç bir gereksiz kelime içermediğine dikkat edilmeli.

Resim Optimizasyonu
        https://compressor.io/

Rel=Canonical Etiket Nedir Nasıl Kullanılır?
URL B adresi, URL A adresinin kopyası olduğu zaman yani, URL A ve URL B adreslerinde bulunan içerikler 100% aynı olduğu zaman, URL B adresini canonical etiketi ile URL Aadresine bağlıyoruz ve google URL Badresini ziyaret ettiğinde, URL Badresinin <head></head> tagları arasında rel=canonical etiketini görerek, aslında URL Badresinin
URL A adresinin kopyası (duplicate) olduğunu, yani kaynağın URL Aadresi olduğunu öğrenmiş oluyor. Böylece kopya içerik (duplicate) riski ortadan kalkmış oluyor çünkü google’a kaynağımızı göstermiş oluyoruz.

<link rel=”canonical” href=”http://www.siteniz.com/url-a.html” />
 Diyelimki bir sayfanız diğer bir sayfanızla 100% aynı içeriğe sahip ve sadece URL adresleri değişik. Örneğin bir yazınız iki kategoriye sahip ve url adresleri şu şekilde;
 https://siteadi.com/wordpress-dersleri/cdn-kullanimi
 https://siteadi.com/wordpress-genel-bilgi/cdn-kullanimi

Rel=canonical mı kullanmalıyım Yoksa 301 Yönlendirmesi mi?
Bu iki yötemde aşağı yukarı birbirlerine benzerlik göstersede SEO yönünden bakarsak ikisi birbirinden çok farklı işlevlere sahip. Kritik farkları;
 301 yönlendirmesi ziyaretçiyi url adresineyönlendirirken, rel=canonical etiketi ziyaretçiyi yönlendirmez.
 Eğer iki sayfayıda birleştirmek ve kopya içerik oluşumunu tamamen ortadan kaldırmak istiyorsanız 301 yönlendirmesini kullanmalısınız.
 Eğer her iki sayfayıda ziyaretçilerinize açık tutmak ve arama sonuçlarında sadece bir tanesinin görünmesini istiyorsanız ozaman rel=canonical etiketi kullanmalısınız.

En iyi Yazı Boyutu – Font Büyüklüğü
Bir web sitesi için çoğunluğun kabul ettiği en ideal ve en iyi yazı boyutu 14px – 18pxaralığıdır.

Yazı Vurguları Kullanmak
 Bir web site içeriğini okuyan insanların sadece 16%‘sı içerikte yazan her şeyi kelime kelime okuyor. Yani çoğu insan içeriklere tarama yoluyla göz atıyor.
Kalın, italic, yada altı – üstü çizili yazılmış bir kelime uyarıcı olarak nitelendirilebilir. Fakat bu tür uyarıcıları neredeyse her web sitesi kullandığı için, sabırsız ziyaretçilerin bu uyarıcılara karşı hali hazırda bir bağışıklığı oluyor ve bu sebeple sadece bu uyarıcıları kullanmak onları yazıda tutmaya yetmiyor.
 Okuyucunun mutlaka okumasını istediğim noktalara renk uyumunu bozacak şekilde uyarıcılar koymak oldu. Kırmızı, Yeşil, Mavi gibi.

Site İçi Linklemeler Yapmak


Her bir içerikte eski içeriklere 2 ila 5 arasında link vermelidir. ( Yazdığınız konu ile alakalı olmaları şartı ile)

Yazınızdan Link Çıkışları Yapın / Backlink Verin

 Backlink almak tamamı ile site dışı SEO ile alakalı iken, backlink vermek tamamı ile site içi SEO ile alakalı.
Bir içeriğinizden dışarıya içeriğiniz ile alakalı sağladığınız linkler google’ın içeriğinizin tam olarak ne ile alaklı olduğunu anlamasına yardımcı oluyor.
 Aynı zamanda ziyaretçilerinizi bir çok önemli ve alakalı kaynağa yönlendirmeniz, google gözünde içeriğinizin kaliteli bir bilgi merkezi olarak görünmesini sağlıyor.
backlink almak kadar backlink vermenin önemi burdan geliyor.

Her 1000 kelimelik bir içerikte 2 -4 arasında içeriğiniz ile alakalı, sizden daha yetki sahibi, otoriter sitelerin içeriklerine link çıkışı yapmak.
Backlink verirken, backlink verdiğiniz sitelerin kesinlikle içeriğinizle alakalı ve otoriter siteler olmasına dikkat edin.


Yazıya Eş Anlamlı Kelimeler Serpiştirmek
google ‘ın içeriğinizde odakladığınız anahtar kelimeye benzer, eş anlamlı ya da aratılma potansiyeli olan diğer kelimeleri görmesi gerekiyor.
Örnek:  Odaklanılan anahtar kelime site içi SEO iken, aynı zamanda bu yazı içerisinde;
 Site içi SEO çalışması, site içi SEO teknikleri, on page SEO, site içi optimizasyon, site içi SEO kuralları, SEO optimizasyon gibi kelimeleri de kullanmak gerekiyor.
 Bu şekilde google içerikte sadece site içi SEO anahtar kelimesinin olmadığı ve bunun yanında kelimemin buna benzer aratılma potansiyeli olan kelimeler ile çevrili olduğunu gözlemliyor ve bu da içeriğin google gözünde ki kalitesini arttırıyor.

İçerik Optimizasyonu  (Online içerik üretmek için örnek siteler)


HubSpot Blog Topic Generator
Hedef kelimenizi analiz ederek alanında en çok aranan ve internette bağlantılı içeriğin az olduğu başlıklar oluşturur.
 Ancak araç sadece İngilizce dilinde hizmet vermektedir.
 Hedef kelimenizi İngilizce olarak ekleyip ardından Türkçeye çevirerek kullanabilirsiniz.

BuzzSumo
 Sosyal medya hedefli olarak çalışan sitelere yardımcı olan önemli bir araçtır.
 Facebook, Linked, Twitter, Pinterestve Google+ üzerinde en çok paylaşılan haberleri analiz etmektedir.
 Sosyal medya gündemini yakından takip ederek insanların ilgi gösterdiği içerikler üreterek sosyal medya’dan ziyaretçi almanıza yardımcı olur.




Feedly
 Feedly kapsamlı bir RSS okuyucudur.
 Takip ettiğiniz siteleri uygulama üzerinden takip edip yazılarını okuyabilirsiniz.
 Feedly sayesinde haberlerini okumak istediğiniz sitelerde paylaşılan yazıları topluca bir yerden takip edebilirsiniz.


Flipboard
Sosyal medyadaki ve web sitelerindeki içerikleri bir dergi formatında sunan iOS ve Android uygulaması.
Flipboard uygulamasına Twitter, Facebook, Google+, Instagram, Tumblr, Google Reader, YouTube, Flickr ve Linkedln gibi birçok hesabınızı bağlayabiliyorsunuz.
 Tüm hesaplarınızı bu uygulamadan takip edebiliyorsunuz.
  Dilediğiniz kategorideki (Haber, popüler kültür, bilim, eğlence...) web sitelerini takip edebilirsiniz.
  Beğendiğiniz içerikleri sosyal medya hesaplarınızda paylaşabiliyorsunuz.

Canva
 Canva ücretsiz bir web tabanlı tasarım uygulamasıdır.
 Canva; infografik, poster, sosyal medya gönderileri, sunum, davetiye, kart ve reklam gönderileri gibi daha birçok şeyi profesyonel bir şekilde hazırlamanıza yardımcı olmaktadır.
 İçerisinde yüzlerce tasarım bulunmaktadır.

Adobe Spark
Adobe Spark, dilediğiniz yerde hızla ve kolaylıkla grafikler, web sayfaları ve video öyküleri oluşturmanızı sağlıyor.




Copyscape
 Copyscape hazırlanan içeriklerin benzerlik ve özgünlük oranlarını test etmenize yardımcı olan bir araçtır.
 Özellikle içerikleriniz bir editör veya firma tarafından hazırlanıyorsa sıkça içerikleri kontrol ederek orjinal bilgi içeriğini kontrol edebilirsiniz.



Site Hızını Ölçme

MOBİL
  test my site
  Sitemi Test Et aracıyla bir mobil web sitesi hız testi gerçekleştirin ve tüm cihazlarda web sitesiperformansını artırmaya ilişkin öneriler alın.


Pravan Bloglar
Paravan bloglar ile web sitenizdeki yazıları imleme imkanı bulursunuz.



Web sayfalarımıza doğal ve nitelikli backlink sağlamak için paravan blog yöntemini kullanmamız oldukça faydalı olacaktır. Çünkü sitemizle alakalı içeriklerle bu sayfaları besleyebilir, geliştirebilir, bağlantı sağlayabiliriz.
 Paravan site yani blog oluştururken dikkat etmemiz en önemli nokta bu servisleri açar açmaz sitemize bağlantı vermememizdir

Black Hat SEO
Black hat SEO, siyah şapka olarak tabir edilen ve yapıldığında kalıcı sorunlara sebep olan bir çalışma şeklidir.
 Kısa süre içerisinde sizi arama motorlarının üst sıralarına çıkmasını sağladığı bir gerçektir.  Ancak uzun vadede siteye zarar verir ve kalıcı cezalara yol açar. Bu sebeple kısa vadede 1. Sayfa garantisi veren kişilere ya da firmalara itibar etmemeli hatta uzak durulmalıdır.
Black Hat SEO, site içi ve dışı olmak üzere 2 grupta yapılır.
 Site içi SEO, ana sayfa üzerinden yapılan bağlantıları kapsarken,
 Site dışı SEO rakip sitelere ait düşme veya kısa süreli ön sayfalara yükselmelerdir.

Site İçi SEO
Ana sayfa üzerinden yapılan gereksiz ve aşırı bağlantıların yapılması,
 Gereğinden fazla kullanılan etiketlerin belirlenmesi,
 Link çıkışı verilen sitenin kötü olması,
 Anlamsız kod dizelerinden oluşması,

Duplicate Content
Spin İçerik
Örnek: “Sizin merakla beklediğinizi biliyorum.” cümlesi spinnerolarak adlandırılan programlarla “Sizin hevesle beklediğinizi biliyorum” olarak değiştiriliyor, teknik olarak cümle değişmiş ama anlamı değişmemiş oluyor.
Gizlenmiş Metinler
Kullanıcılar bu türden içerikleri göremese de botlar bu içerikleri tespit ediyor ve indeksliyor. Fakat Google yapay zekasını aldatmak artık etkisi kadar kolay değil.

Site Dışı SEO
 Asıl siteye binlerce bağlantı gönderilmesi,
 Sandboxya da filtre cezasına çarptırılmasına sebep olacak içeriklerin yer alması,
Hacklink
Herhangi bir sitenin açıklardan yararlanarak site sahibinin veya yöneticilerinin bilgisi olmadan kod yapısı içerisine bir başka siteye link verilmesine hacklink denilmektedir.

https://www.seohocasi.com/sandbox-nedir-nasil-cikilir/
google search konsol / güvenlik ve manuel işlemlerden bakabilirsiniz

Olumsuz Etkisinden Nasıl Kurtulabilirsiniz?
Öncelikle Web sitenizde uygulanan işlemlerin tespit etmeli ve bu işlemleri temizlemelisiniz.
Sitenizin içindeki abartılı iç linkler düzenlenmeli ve alakalı düzeye çekilmeli, sitenizden dışarı verilen abartılı ve alakasız linkler tespit edilerek düzenlenmeli, varsa abartılı anahtar kelime kullanımı ve gizli metinler temizlenmelidir.
Site dışında yapmanız gereken tek işlem Google Search Console bağlantı reddetme aracı yardımıyla sitenize verilen ve sizin istemediğiniz tüm linkleri liste halinde .txtdosyası olarak gönderip kaldırılmasını sağlayabilirsiniz.


Sandbox Nedir ?
Sandbox, Google’ın web sitelerine verdiği filtre cezasıdır.
 Spam yapan siteler bu filtreleme sistemine dahil olur. Bu doğrultuda sandbox’agiren site arama sonuçlarında iyi sıralamalara sahip olamaz.
 Sandbox sonrasında bu siteler arama sonuçlarında çok geride kalırlar. Böylelikle hit sayılarında yüksek derecede düşüş yaşanır.

Sandbox’a Nasıl Girilir?
 Genellikle yeni açılan sitelerin SEO kurallarına uymaması filtre sebebi olmaktadır. Yeni sitelerin SEO çalışmalarının aşırıya kaçması sandboxa girmesine sebep olur.
Anahtar Kelime yoğunluğunun fazla olması
 Aynı içeriğin veya benzer içeriklerin birden fazla yayınlanması
 Kopya içerik
  Gizli anahtar kelimeler
  Aşırı etiket kullanımı
  Site üye sayısı veya hit sayısı ile çelişen içerik artışı
  Hızlı backlink artışı
 Aşırı link çıkışı ve nofollow kullanılmaması

Bir Sitenin Sandbox’a Girdiği Nasıl Anlaşılır ?
 En kesin belirtisi, sitenin tüm anahtar kelimelerinde arama motorundan kaybolmasıdır. Ancak bunun tespiti ve anlaşılması zor olabilir. Bu noktada en kolay 2 tür tespit yöntemi bulunmaktadır.
Sitenin Başlığı (title) arama motorunda aranır, site 1. sırada değilse sandboxtur.
 Eğer site başlığında kısa ve genel kelime öbeği kullanılmışsa yani rekabet söz konusu olan bir başlık yapısı varsa, bu kesin belirleyici kriter olmaktan çıkmaktadır.
 Örneğin bir veya iki kelimelik başlıkların, kelime sayısının az olması sebebiyle rekabeti yüksektir. Bu durumda 2. kriteri kontrol etmeniz gerekir.
Site urlsi arama motorunda aranır.
 örn. www.siteadi.com eğer bu aramada site 1. sırada değilse yine bu Sandboxgöstergesidir.

Sandbox’tan Nasıl Çıkılır?
Sandbox’tan çıkmak için spam yaptığınızı düşündüğünüz herşeyi sitenizden kaldırmalısınız.
Sitede filtreden çıkarmaya yönelik düzenlemelerden sonra işlemin kısa sürede gerçekleşmesi için 2 yol izlenmelidir.
 Google’a yeniden değerlendirme isteği göndermek. Yeniden değerlendirme isteğinde, sitenizin neden filtreye girdiğini (biliyorsanız), bunların telafi edildiğini ve sitenin filtreden çıkması konusunda gereğinin yapılmasını yeniden değerlendirme formunu doldurarak iletmeniz gerekir.


  Sitenizde oluşan hosting kesintileri, adınıza yapılan çöp backlink çalışmaları, adınıza eklenen hacklinklere ve diğer her türlü yanlış anlamaya karşı Google’a bildirim yapabilirsiniz.
   
Spam Kontrolü Nasıl Yapılır ?
Arama Trafiği > Manuel İşlemler seçeneğini seçiniz.
Eğer karşınıza '' Manuel Web spam işlemi bulunmadı ''yazıyorsa Google'nin kara kaplı defterinde değilsinizdir.

Spam bildirme
 https://support.google.com/webmasters/answer/3526 5?hl=tr
 https://www.google.com/webmasters/tools/spamrepo rt?hl=tr

Pagerank nedir?
  Pagerank, web sitelerinin değerlendirilmesi amacıyla Google tarafından uygulanmış olan bir analiz sistemidir.
   Web sitelerine 0-10 arasında değerine göre rakamlar verilir.
  Bu sisteme göre en değerli sitenin pagerankı 10 iken, değerlerine göre sonraki siteler 9.8.7 …..0 şeklinde sıralanacaklardır.
  Yani pagerank değeri yüksek olan websitesinin kaliteli, düşük olanın ise kalitesiz olduğu anlamına geliyordu.
  Aynı zamanda arama sonuçları sıralanırken sitelerin pagerank değeri de göz önünde bulunduruluyordu.
Bu değeri sayfanıza gelen ve sayfanızdan giden linkler belirler.

Nofollow olan linklerin page rank açısından bir önemi yoktur.
Pagerank Sorgulama



  Eğer sayfamızın PageRank değerinin 2 olmasını istiyorsak:
  PR değeri 1 olan 101 sayfadan,
  Ya da PR değeri 2 olan 18 sayfadan,
  Veya PR değeri 3 ile 10 arasında sıralanan 1 sayfadan backlink almamız gerekiyor.

  Pagerank değeri, webmasterlar tarafından web site analizinde çok önemli bir yöntem olarak kullanılıyordu.
   SEO yani arama motoru optimizasyonu yapan kişiler pagerank değerini artırmak için çeşitli hilelere başvuruyorlardı.
  Her sene pagerank güncelleme zamanı geldiğinde seo işiyle uğraşanların bazıları, hacklink yöntemiyle illegal olarak pagerank değerlerini artırmaya çalışıyordu.
  Aynı zamanda pagerank güncelleme zamanlarında link satışları artıyordu. Bu şekilde hileli yolların sisteme zarar verdiğini gören Googlepagerank sistemini (görünürde) kaldırdı.

Pagerank analiz sisteminin kaldırılması ile hangi sitelerin kaliteli ya da popüler olduğu pagerank değeri yerine Trustrank ve Alexa değerleri ile kontrol edilebilecektir.

Trustrank Nedir
  TrustRank, spam linklere karşı kullanılan bir analiz yöntemidir.
  Analizin amacı spam olan web sayfalarının yarı otomatik olarak tespit edilmesidir.
Türkçe karşılığı güven sıralaması olan bu kavram, Standford Üniversitesi ve Yahoo’nun çalışmaları ile geliştirilen bir kavramdır.
  Google ile herhangi bir bağı olmaması rağmen Google, için oldukça önemli bir değerdir. 
    Web sitelerinin SEO adıyla yaptıkları kötü davranışların ve ihlalin önüne geçilmek istenmiştir. 
  Trust rank 0 ile 10 arası derecelendirme tabi tutulur. 
  Trustrank değeri sitenizin ne kadar güvenilir ve kaliteli bir site olduğunun göstergesidir.
  Trustrank sayesinde editörler ile güvenilir siteler işaretlenir ve bu işaretlenen sitelerede kök site denir.
  Kök sitelerden gerçekleştirilen link çıkışlarına göre bir puanlama algoritması vardır. Diğer sitelere güvenilirlik puanı verilir.
  Link alan site, link veren siteden düşük puan alır.
  Örneğin bir web sitesi başka bir siteye link çıkışı yaparsa link veren site 10, link alan site ise 9 puan alır. 
  TrustRank tek başına yeterli değildir. 
Sitenizde SEO kapsamında yapılması ve düzeltilmesi gereken noktaları belirleyip gerekli çalışmalar yürütmelisiniz.

Alexa
  Alexa belli örneklem bağlamında bir sitenin aldığı trafik ve sitede geçirilen süre gibi kıstaslar dahilinde  siteyi sıralamaya koyar. Bu nedenle SEO stratejilerinin verimliliği konusunda fikirler verir.
  Alexa Trafik Sıralaması, itibarını ve çevrimiçi popülerliğini ölçen bir rehberdir.
  Alexa sıranız ülke çapında web siteleri arasındaki değişimini yakından takip edebileceğiniz bir rank vermesi tam olarak kesin bir sıralama sonucunuz olmasa da sizin internetteki yeriniz hakkında aşağı yukarı bir bilgi verir.bunun en büyük sebebi alexa toolbar kullananlar arasında size bir değer atar.
  Trustrank, domain authority gibi değerleri ve bir web master’ın sürekli kontrol edeceği tüm değerleri tek çatı altında toplayan bir site
  Site adresi: http://moonsy.com/
  Site içinde, Expired olmuş domainlerden tutunda, domain’in yaşı, sahibi ve gerekli olan tüm bilgilere ulaşabiliyorsunuz.
  düşecek domainleri, PR’larına, Trust Değerlerine, backlink sayılarına ve dmoz kayıtlarına göre takip edebilme fırsatı

Backlink Alma Yöntemleri
Müşteri Yorumları
bir oyun (gaming) blogunuz var ise ve hepsiburada.com’dan bir oyun klavyesi aldıysanız, o ürünün müşteri yorumları kısmına blogunuza backlink vererek bir yorum yazabilirsiniz.
 Ya da bir moda blogunuz var ise, yine aynı şekilde n11.com’dan da bir ürün satın aldıysanız, o ürünün müşteri yorumlar kısmına blogunuza link vererek bir yorum yazabilirsiniz.

Forumlardan Backlink Almak
Bu backlink alma yöntemi bir klasiktir ve günümüzde hala geçerliliğini oldukça etkili bir şekilde korumaktadır.  Forumlardan backlink alırken en doğru ve en etkili şekilde bu backlink’i almış olmak çok önemli.
Rakipten Link Alma Bir

Amatörce yapılan backlink çalışmaları sitenizi arama sonuçlarından tamamen kaldırabilir.
Hangi Sitelerden Linkler Alınmalıdır?
  Spam yapmayan
  Yoğun link çıkışı olmayan
  GERÇEK ziyaretçisi olan
  En az 6 aydır düzenli içerik yayınlayan ve kısa sürede kapanmayacak
  Yetişkin içerik sitelere link vermeyen
  İçeriği kaliteli  ve özgün olan
  Paravan Siteler : Paravan siteler ana domain için link almak amacıyla oluşturulmuş sitelerdir.
  Bloglar : Ücretli ve ücretsiz bloglar link alma amacıyla oluşturulmuştur. Paravan blog olarak da anılmaktadır.
  Tanıtım Yazıları : Ücret karşılığında sitenizin linkinin içerisinde bulunduğu makaleyi/içeriği diğer sitelere eklenmesidir. Haber, teknoloj, blog sitelerinde bolca bu yöntem kullanılmaktadır. Google’ın kalite programına aykırıdır.
  Dizin/Rehberlere Kayıt : Sitenizin konusunun ait olduğu rehberlere kayıt olmaktır.  Örneğin dmoz.org.
  Forum Yazıları/İmzaları : Otomatik bu işi yapan yazılımlar sayesinde ünlenen bu yöntem ile ücretsiz olarak forumlardan konu açma yada üye profillerinden linkler almanız mümkündür. Forumların site tanıtım bölümlerine alınan linklerden yarar geleceğini beklememek gerekir.
  Diğer Arama Motorları : Diğer arama motorlarına da kayıt olarak buralardan sitenize link sağlayabilirsiniz.
  Yorum Linkler : Blog, haber, forum vs gibi sitelerin yorum bölümlerine sitenizin linkini içeren yorum gönderme tekniğidir. Otomatik yazılımlar ile genellikle yapılmaktadır ve tavsiye edilmemektedir.
Makale Siteleri : Bu sitelere gönderdiğiniz makalelerin içerisine eklenen link ile backlink alma yöntemidir. Yazılımlar ile ünlenmiştir
  Widget / Gadget Geliştirme: Bir yazılıma/telefona yada işletim sistemine eklentiler geliştirerek link alabilirsiniz. Yoast’ı bu konuda örnek gösterebiliriz. WordPress seo eklentisi ile günümüzde bütün dünyada tanınmaktadır.
  Sosyal İmlemeler : İmlemeler yaparak link kazanabilirsiniz fakat dikkatli olmanız gereken konulardandır.
  Videolar : Youtube, vimeo gibi sitelere videolarınızı göndererek linkler alabilirsiniz. İnsanlar videoları paylaştıkça ve izledikçe sizin de sitenizden haberdar olacaktırlar. Oldukça detaylı bir konudur.
Soru Cevap Siteleri : Soru-cevap sitelerinde mantıklı alanlarda sitenizi kaynak göstererek linkler verilebilmektedir. Örneğin zayıflamak isteyen birisi için başka bir kişi sizin sitenizin ilgisi sayfasını referans gösterebilir
  Fotoğraf Paylaşımı : Başka yerde olmayan fotoğrafları paylaştığınızda insanların ilgisini çeker ve bu fotoğraflar yayınlandıkça sizlere de link geri dönüşü olur.
  Makale-Döküman Paylaşımı : Makale ve dökümanlar paylaşımı yaparak linkler elde edebilirsiniz. Örneğin belirli konularda pdfler hazırlayarak bunları internete yayabilirsiniz. Gerçekten kaliteli dökümanlar hazırlayabilirseniz iyi derecede geri dönüşü olacaktır.
  Link Ağı-Networkleri :  Kendinize ait link ağları kurabilirsiniz. Link ağı kurmak maliyetli, süreç ve profesyonellik gerektiren bir alandır.

  Link Satışı : Ücret karşılığı footer, sidebar gibi sitelerin çeşitli alanlarından satılan linklerdir. Google’ın kalite programına aykırı bir davranıştır.
  Link Değişimleri : Belirlediğiniz sitelerin sahipleri ile iletişime geçerek link değişimi talebinde bulunabilirsiniz.
  Link Baiting : Bir tür viral marketin denebilir. En basit anlamıyla ilgi çekebilecek içerikler yayınlayıp bunların size link dönüşü olarak gelmesini sağlamaktır.
  Cross Link- Çapraz Link Değişimi : Alakasız gözükecek şekilde siteler arasında çapraz linkleme yapılır.

Sitenin Backlinkleri Nasıl Kontrol Edilir?
Open Site Explorer ile herhangi bir web sitesinin backlink profilini araştırmak için kullanılan bir araçtır.
 Sayfa otoritesi(Page Authority), alan adı otoritesi(Domain Authority) ve spam skoru(Spam Score) gibi metrikleri kullanarak sitenize gelen backlinklerin kalitesini belirleyebilirsiniz.
Ücretsiz sürümü ile çok fazla araştırma yapma imkanınız olur ancak tüm özelliklerinden yararlanmak için pro versiyona ihtiyacınız var. 30 günlük MOZ Pro deneme sürümü ile bu erişimi ücretsiz alabilirsiniz.




  Sitenizin değerini öğrenmek için
  http://sitemnekadareder.scriptmatik.com/
  Sadece sitenizin maddi değerini öğrenmekle kalmayıp sitenizin tahmini günlük kazancını, Dünya sıralamasını, sitenize günlük kaç ziyaret aldığınızını, kaç sayfa gösterim yaptığınızı,sitenin alan adının son kullanım tarihi, alexa backlinklerinize kadar çoğu bilgiyi derleyip toplamışlar.

Rich Snippets Nedir?

  Rich snippets, Google arama sonuçlarında kullanıcının daha çok ilgisini çekmek için yapılandırılmış veriler olarak tanımlanabilir.
   Site operatörünün yaptığı HTML işaretlemeri ile çeşitli konulardaki veriler arama sonuçlarında daha dikkat çekici hale getirilebilir.
  Rich snippets, arama yapan, hedef müşterinize, ziyaretçinize, hayranınıza sizin sitenize daha rahat ulaşabilmesini sağlayan, arama sonucunuzu dolayısı ile sitenizi daha cazip kılan bir SEO uygulamasıdır.

Kısaca şöyle diyebiliriz: Rich snippets sayfanızda belirli şema kurallarına uyarak hazırladığınız kodların arama motorları tarafından yakalanması ve arama sonuçlarında bunları sonuç olarak göstermesi ile en iyi kullanımını bulur.

  Google’ın sunduğu Rich Snippets özelliğinin her türlü sektör ve içerik sitesi için bir çok önemli avantajı bulunmaktadır.
  1- Arama motorlarının daha alakalı sonuçlar vermesine yardımcı olur,
  2- Arama sonuçlarında listelenen alakalı içeriğinizin veya ürününüzün kullanıcının ilgisini daha çok çekmesini sağlayan görseller ve şemalar kullanı
  3- Arama sorguları ile alakalı olarak anlık bilgiler sağlayarak ekstra dikkat çeker,
  4- Arama sonuçlarında gösterilen anlık bilgiler sayesinde site içeriği hakkında daha iyi bilgi sahibi olan kullanıcılar daha yüksek bir tıklama oranı (click-through rate) sağlarlar ve daha düşük bir çıkma oranına (bounce rate) da katkıları olacaktır.
  5- Rich Snippet kullanımı e-ticaret sitelerinde bulunan ürünleri öne çıkarmak için iyi bir fırsat yaratır,
  6- Özellikle yıldızlı puanlama sisteminde yüksek puana sahip sayfalar güven vererek çok daha fazla tıklanma oranına sahip olabilir.
  Schema.org ve Open Graph web sitelerini inceleyebilirsiniz.
  Yapılandırılmış veri biçimlendirmesini uygulamak için kullanılabilecek birden fazla yöntem vardır.
   Schema.org sözlüğü, RDFa, Microdata ve JSON-LD gibi çeşitli kodlamala yöntemleri kullanılabilir.
  Ancak yapısal verinin bu yöntemlerden yalnızca bir tanesinin kullanılması gerekir. Çünkü farklı kodlamaları birbirine karıştırmak, Rich Snippet’lerin yanlış görüntülenmesine neden olur.

Veri İşaretlemenin Doğru Olduğu Nasıl Test Edilir?
  Structured Data Testing Tool: Yapısal Veri Test Aracı, işaretlemeyi test etmek ve değiştirmek için kullanışlı bir kaynaktır.
  Structured Data Report: Yapısal Veri RaporuGoogle Search Console‘da mevcut olan bu rapor, yapılandırılmış verileri kontrol etmeye yardımcı olur ve işaretlemedeki hataları tek tek görüntülemenizi sağlayabilir.
  Data Highlighter: Veri İşaretleyici, arama motorunun bir kullanıcının fareyi kullanarak veri alanlarını vurgulamasına ve etiketlemesine izin vererek işaretlemeyi anlamasına ve işlemesine yardımcı olur.




Güncel SEO Gelişmeleri Takip Etme



  https://productforums.google.com/forum/
  
  blogunu 
https://webmaster-tr.googleblog.com/


Yabancı Kaynaklar










  Google Kalite ekibi yöneticisi Fatih Özkösemen 


  SEO Danışmanı   İlyas Teker
  SEO Danışmanı   Oktay  Çomak
  Zeo Seo Analist Mert Azizoğlu
  Yiğit Konur
  Mert Erkal
  Berkan Bağcı
  Aykut Aslantaş
İçerik pazarlaması fikirleri için
   Ahmet Durmuşoğlu





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder