SİTE İÇİ SEO
Site içi SEO çalışması web sitenizin
yazılım, tasarım, içerik, meta ve tüm link yapısını kapsamaktadır.
1- SEO Dostu URL Kullanımı
Google resmi açıklamasına göre bir
içerik google tarafından incelenirken URL yapısında yer alan ilk 3 – 5 kelime
URL yapısında 5. kelimeden sonra ki kelimelere göre çok daha fazla önem arz
ediyor. Google için önemli olan URL yapınızın ilk 5 kelimesi. Bu
durumda google’a istediğini URL yapısının ilk 5 kelimesinde vermek çok önemli.
Yanlış: Kesinlikle kaçınmanız gereken URL yapıları;
siteadi.com/p=321
uzun URL yapıları:
wpmavi.com/8/6/16/SEO/site-ici-seo-site-ici-optimizasyon-rehberi-on-pageseo
Doğru:Doğru URL yapısı ise;
siteadi.com/site-ici-seo
siteadi.com/seo/site-ici-seo
İlk yapıyı tercih edilmesi daha uygun.
Kategorileri URL yapısında göstermeden.
Odaklandığınız anahtar kelimeyi
olabildiğince başa doğru alın.
URL yapınızda odaklandığınız anahtar
kelimeden sonra çok yanlış bir mantık olan, diğer odaklandığınız anahtar
kelimeyi de koymayın, daha fazla trafik çekerim mantığı
ilesite-ici-optimizsayonu gibi anahtar kelime eklemeleri yapmadan, sadece
odaklandığınız ana anahtar kelimeye yer verin.
Sayfa Başlığına Anahtar Kelime İle Başlamak
Site içi SEO (On-Page SEO) için en
önemli faktör başlık tag’ınızdır. Dolayısı ile odaklandığınız anahtar kelimeyi
başlığınızda kullanmak ve kullanırken de olabildiğince başta kullanmak / başa
almak çok önemli.
Anahtar Kelime Yoğunluğu
Bir yazı içerisinde belirli bir kelime
öbeğinin, yani odaklandığınız anahtar kelimenin toplam kelime sayısının %1 – %4
oranında kullanılması google’ın o yazının ne üzerine yazıldığı konusunda daha
net bir fikre sahip olmasını sağlayacaktır.
Bu oran (%1 – %4) tam anlamıyla bir
altın orandır. %4’ün üzerine çıkmak, google tarafından spam olarak
algılanabilir.
İçerik durumuna göre bu oran değişebilir.
Anahtar Kelime Bulma Araçları
Googlearama motorunda üst sırada çıkmak
adına yazılarınızı kendi kelimelerinizle değil, potansiyel ziyaretçilerinizin
kelimeleri ile yazmak durumundasınız.
GOOGLE TRENDS
Keyword IO Anahtar Kelime Aracı
Keyword Tool Anahtar Kelime Aracı
UbberSuggest Anahtar Kelime Bulma Aracı
SEMRUSH
Tüm bu analizler sonucunda ortaya çıkarttığınız anahtar
kelimeleri bir deftere not edin. Yazınızı yazarken not defteriniz gözünüzün
önünde olsun ki, en baştan cümle yapılarınızı bu anahtar kelimelere uygun
planlayabilin.
Tabii, sırf yazınızın içerisinde
geçirmiş olmak içinde bu terimleri direkt olarak yazınıza eklemeyin.
Bu anahtar kelimeleri yazı akışınızla
birlikte, ziyaretçinize hissettirmeden, anlatım bütünlüğünü bozmadan
kullanmanız çok önemli.
SEO Uyumlu İçerik Başlığı ve Açıklaması
SEO uyumlu içerik
oluşturmanın bir kritik adımı meta ve yazı başlıkları.
Yazı Başlığı: Okuyucularınızın yazı başlığınızı nasıl
gördüğü Meta Başlığı: Arama motorlarınızın yazı başlığınızı nasıl gördüğü
Yazı Başlığı– Adım Adım SEO Uyumlu
Makale Yazımı ( Kullanıcı Dostu Başlık )
Meta Başlığı– SEO Uyumlu
Makale | SEO Uyumlu Yazı Nasıl Yazılır ? ( Google Dostu Başlık )
Yazı URL Yapısı
Odaklanılan ana
anahtar kelimenin URL yapısının en başında yer almasına ve hiç bir gereksiz
kelime içermediğine dikkat edilmeli.
Resim Optimizasyonu
Rel=Canonical Etiket Nedir Nasıl Kullanılır?
URL B adresi, URL A adresinin
kopyası olduğu zaman yani, URL A ve URL B adreslerinde bulunan içerikler 100% aynı
olduğu zaman, URL B adresini canonical etiketi ile URL Aadresine bağlıyoruz ve
google URL Badresini ziyaret ettiğinde, URL Badresinin
<head></head> tagları arasında rel=canonical etiketini görerek,
aslında URL Badresinin
URL A adresinin kopyası
(duplicate) olduğunu, yani kaynağın URL Aadresi olduğunu öğrenmiş oluyor.
Böylece kopya içerik (duplicate) riski ortadan kalkmış oluyor çünkü google’a
kaynağımızı göstermiş oluyoruz.
<link rel=”canonical”
href=”http://www.siteniz.com/url-a.html” />
Diyelimki bir
sayfanız diğer bir sayfanızla 100% aynı içeriğe sahip ve sadece URL adresleri
değişik. Örneğin bir yazınız iki kategoriye sahip ve url adresleri şu şekilde;
https://siteadi.com/wordpress-dersleri/cdn-kullanimi
https://siteadi.com/wordpress-genel-bilgi/cdn-kullanimi
Rel=canonical mı kullanmalıyım Yoksa 301 Yönlendirmesi
mi?
Bu iki yötemde
aşağı yukarı birbirlerine benzerlik göstersede SEO yönünden bakarsak ikisi
birbirinden çok farklı işlevlere sahip. Kritik farkları;
301 yönlendirmesi
ziyaretçiyi url adresineyönlendirirken,
rel=canonical etiketi ziyaretçiyi yönlendirmez.
Eğer iki
sayfayıda birleştirmek ve kopya içerik oluşumunu tamamen ortadan kaldırmak
istiyorsanız 301 yönlendirmesini kullanmalısınız.
Eğer her iki
sayfayıda ziyaretçilerinize açık tutmak ve arama sonuçlarında sadece bir tanesinin görünmesini istiyorsanız ozaman
rel=canonical etiketi kullanmalısınız.
En iyi Yazı Boyutu – Font Büyüklüğü
Bir web sitesi için
çoğunluğun kabul ettiği en ideal ve en iyi yazı boyutu 14px – 18pxaralığıdır.
Yazı Vurguları Kullanmak
Bir web site
içeriğini okuyan insanların sadece 16%‘sı içerikte yazan her şeyi kelime kelime okuyor. Yani çoğu insan
içeriklere tarama yoluyla göz atıyor.
Kalın, italic, yada altı – üstü çizili yazılmış bir kelime uyarıcı
olarak nitelendirilebilir. Fakat bu tür uyarıcıları neredeyse her web sitesi
kullandığı için, sabırsız ziyaretçilerin
bu uyarıcılara karşı hali hazırda bir bağışıklığı oluyor ve bu sebeple sadece
bu uyarıcıları kullanmak onları yazıda tutmaya yetmiyor.
Okuyucunun
mutlaka okumasını istediğim noktalara renk uyumunu bozacak şekilde uyarıcılar
koymak oldu. Kırmızı,
Yeşil, Mavi
gibi.
Site İçi Linklemeler Yapmak
Her bir içerikte eski içeriklere 2 ila 5 arasında link
vermelidir. ( Yazdığınız konu ile alakalı olmaları
şartı ile)
Yazınızdan Link Çıkışları Yapın / Backlink Verin
Backlink almak
tamamı ile site dışı SEO ile alakalı iken, backlink vermek tamamı ile site içi SEO ile alakalı.
Bir içeriğinizden dışarıya
içeriğiniz ile alakalı sağladığınız linkler google’ın içeriğinizin tam olarak
ne ile alaklı olduğunu anlamasına yardımcı oluyor.
Aynı zamanda
ziyaretçilerinizi bir çok önemli ve alakalı kaynağa yönlendirmeniz, google gözünde içeriğinizin kaliteli
bir bilgi merkezi olarak görünmesini sağlıyor.
backlink almak
kadar backlink vermenin önemi burdan geliyor.
Her 1000
kelimelik bir içerikte 2 -4 arasında içeriğiniz ile alakalı, sizden daha yetki
sahibi, otoriter sitelerin içeriklerine link çıkışı yapmak.
Backlink verirken, backlink verdiğiniz sitelerin
kesinlikle içeriğinizle alakalı ve otoriter siteler olmasına dikkat edin.
Yazıya Eş
Anlamlı Kelimeler Serpiştirmek
google ‘ın içeriğinizde
odakladığınız anahtar kelimeye benzer, eş anlamlı ya da aratılma potansiyeli
olan diğer kelimeleri görmesi gerekiyor.
Örnek: Odaklanılan anahtar kelime site içi SEO iken,
aynı zamanda bu yazı içerisinde;
Site içi SEO
çalışması, site içi SEO teknikleri, on
page SEO, site içi optimizasyon, site içi SEO kuralları, SEO optimizasyon gibi
kelimeleri de kullanmak gerekiyor.
Bu şekilde google
içerikte sadece site içi SEO anahtar kelimesinin olmadığı ve bunun yanında
kelimemin buna benzer aratılma
potansiyeli olan kelimeler ile çevrili olduğunu gözlemliyor ve bu da içeriğin
google gözünde ki kalitesini arttırıyor.
İçerik Optimizasyonu (Online içerik üretmek için örnek siteler)
HubSpot Blog Topic Generator
Hedef
kelimenizi analiz ederek alanında en çok aranan ve internette bağlantılı içeriğin
az olduğu başlıklar oluşturur.
Ancak araç sadece İngilizce dilinde hizmet vermektedir.
Hedef kelimenizi İngilizce olarak ekleyip ardından
Türkçeye çevirerek kullanabilirsiniz.
BuzzSumo
Sosyal medya hedefli olarak çalışan sitelere yardımcı olan
önemli bir araçtır.
Facebook, Linked, Twitter, Pinterestve Google+ üzerinde
en çok paylaşılan haberleri analiz etmektedir.
Sosyal medya gündemini yakından takip ederek insanların
ilgi gösterdiği içerikler üreterek sosyal medya’dan ziyaretçi almanıza yardımcı
olur.
Feedly
Feedly kapsamlı bir RSS okuyucudur.
Takip ettiğiniz siteleri uygulama üzerinden takip edip
yazılarını
okuyabilirsiniz.
Feedly sayesinde haberlerini okumak istediğiniz
sitelerde paylaşılan yazıları topluca bir yerden takip edebilirsiniz.
Flipboard
Sosyal medyadaki ve web sitelerindeki içerikleri bir
dergi formatında sunan iOS ve Android uygulaması.
Flipboard uygulamasına Twitter, Facebook, Google+,
Instagram, Tumblr, Google Reader, YouTube, Flickr ve Linkedln gibi birçok
hesabınızı bağlayabiliyorsunuz.
Tüm hesaplarınızı bu uygulamadan takip edebiliyorsunuz.
Dilediğiniz
kategorideki (Haber, popüler kültür, bilim, eğlence...) web sitelerini takip
edebilirsiniz.
Beğendiğiniz
içerikleri sosyal medya hesaplarınızda paylaşabiliyorsunuz.
Canva
Canva ücretsiz bir web tabanlı tasarım uygulamasıdır.
Canva; infografik, poster, sosyal medya gönderileri, sunum, davetiye, kart
ve reklam gönderileri gibi daha birçok şeyi profesyonel bir şekilde
hazırlamanıza yardımcı olmaktadır.
İçerisinde yüzlerce tasarım bulunmaktadır.
Adobe Spark
Adobe Spark, dilediğiniz yerde hızla ve kolaylıkla
grafikler, web sayfaları ve video öyküleri oluşturmanızı sağlıyor.
Copyscape
Copyscape hazırlanan içeriklerin benzerlik ve özgünlük
oranlarını test etmenize yardımcı olan bir araçtır.
Özellikle içerikleriniz bir editör veya firma tarafından
hazırlanıyorsa sıkça içerikleri kontrol ederek orjinal bilgi içeriğini kontrol
edebilirsiniz.
Site Hızını Ölçme
MOBİL
test my site
Sitemi Test Et aracıyla bir mobil
web sitesi hız testi gerçekleştirin ve tüm
cihazlarda web sitesiperformansını
artırmaya ilişkin öneriler alın.
Pravan Bloglar
Paravan bloglar ile web sitenizdeki yazıları imleme
imkanı bulursunuz.
Web sayfalarımıza doğal ve nitelikli backlink sağlamak için paravan blog
yöntemini kullanmamız oldukça faydalı olacaktır. Çünkü sitemizle alakalı
içeriklerle bu sayfaları besleyebilir, geliştirebilir, bağlantı sağlayabiliriz.
Paravan site yani blog oluştururken dikkat etmemiz en
önemli nokta bu servisleri açar açmaz sitemize bağlantı vermememizdir
Black Hat SEO
Black hat SEO, siyah şapka olarak tabir edilen ve yapıldığında kalıcı
sorunlara sebep olan bir çalışma şeklidir.
Kısa süre içerisinde sizi arama motorlarının üst
sıralarına çıkmasını sağladığı bir gerçektir. Ancak uzun vadede siteye zarar
verir ve kalıcı cezalara yol açar. Bu sebeple kısa vadede 1. Sayfa garantisi
veren kişilere ya da firmalara itibar etmemeli hatta uzak durulmalıdır.
Black Hat SEO, site içi ve dışı olmak üzere 2 grupta yapılır.
Site içi SEO, ana sayfa üzerinden yapılan bağlantıları
kapsarken,
Site dışı SEO rakip sitelere ait düşme veya kısa süreli
ön sayfalara yükselmelerdir.
Site İçi SEO
Ana sayfa üzerinden yapılan gereksiz ve aşırı
bağlantıların yapılması,
Gereğinden fazla kullanılan etiketlerin
belirlenmesi,
Link çıkışı verilen sitenin kötü olması,
Anlamsız kod dizelerinden oluşması,
Duplicate Content
Spin İçerik
Örnek: “Sizin merakla beklediğinizi biliyorum.” cümlesi
spinnerolarak adlandırılan programlarla “Sizin hevesle beklediğinizi biliyorum”
olarak değiştiriliyor, teknik olarak cümle değişmiş ama anlamı değişmemiş
oluyor.
Gizlenmiş Metinler
Kullanıcılar bu türden içerikleri göremese de botlar bu içerikleri
tespit ediyor ve indeksliyor. Fakat Google yapay zekasını aldatmak artık etkisi
kadar kolay değil.
Site Dışı SEO
Asıl siteye binlerce bağlantı gönderilmesi,
Sandboxya da filtre cezasına çarptırılmasına sebep
olacak içeriklerin yer alması,
Hacklink
Herhangi bir sitenin açıklardan yararlanarak site
sahibinin veya yöneticilerinin bilgisi olmadan kod yapısı içerisine bir başka
siteye link verilmesine hacklink denilmektedir.
https://www.seohocasi.com/sandbox-nedir-nasil-cikilir/
google search konsol / güvenlik ve manuel işlemlerden bakabilirsiniz
https://www.seohocasi.com/sandbox-nedir-nasil-cikilir/
google search konsol / güvenlik ve manuel işlemlerden bakabilirsiniz
Olumsuz Etkisinden
Nasıl Kurtulabilirsiniz?
Öncelikle Web sitenizde uygulanan işlemlerin tespit etmeli ve bu
işlemleri temizlemelisiniz.
Sitenizin içindeki abartılı iç linkler düzenlenmeli ve alakalı düzeye
çekilmeli, sitenizden dışarı verilen abartılı ve alakasız linkler tespit
edilerek düzenlenmeli, varsa abartılı anahtar kelime kullanımı ve gizli
metinler temizlenmelidir.
Site dışında yapmanız gereken tek işlem Google Search Console bağlantı reddetme
aracı yardımıyla
sitenize verilen ve sizin istemediğiniz tüm linkleri liste halinde .txtdosyası
olarak gönderip kaldırılmasını sağlayabilirsiniz.
Sandbox Nedir ?
Sandbox, Google’ın web sitelerine verdiği filtre cezasıdır.
Spam yapan siteler bu filtreleme sistemine dahil olur.
Bu doğrultuda sandbox’agiren site arama sonuçlarında iyi sıralamalara sahip olamaz.
Sandbox sonrasında bu siteler arama sonuçlarında çok
geride kalırlar. Böylelikle hit sayılarında yüksek derecede düşüş yaşanır.
Sandbox’a Nasıl Girilir?
Genellikle yeni açılan sitelerin SEO kurallarına
uymaması filtre sebebi olmaktadır. Yeni sitelerin SEO çalışmalarının aşırıya kaçması
sandboxa girmesine sebep olur.
Anahtar Kelime yoğunluğunun fazla olması
Aynı içeriğin veya benzer içeriklerin birden fazla
yayınlanması
Kopya içerik
Gizli anahtar
kelimeler
Aşırı etiket
kullanımı
Site üye sayısı veya hit
sayısı ile çelişen içerik artışı
Hızlı backlink artışı
Aşırı link çıkışı ve nofollow kullanılmaması
Bir Sitenin
Sandbox’a Girdiği Nasıl Anlaşılır ?
En kesin belirtisi, sitenin tüm anahtar kelimelerinde
arama motorundan kaybolmasıdır. Ancak bunun tespiti ve anlaşılması zor
olabilir. Bu noktada en kolay 2 tür tespit yöntemi bulunmaktadır.
Sitenin Başlığı (title) arama
motorunda aranır, site 1. sırada değilse sandboxtur.
Eğer site
başlığında kısa ve genel kelime öbeği kullanılmışsa yani rekabet söz konusu olan bir başlık yapısı varsa, bu
kesin belirleyici kriter olmaktan çıkmaktadır.
Örneğin bir veya
iki kelimelik başlıkların, kelime sayısının az olması sebebiyle rekabeti
yüksektir. Bu durumda 2. kriteri kontrol etmeniz gerekir.
Site urlsi arama motorunda
aranır.
örn. www.siteadi.com
eğer bu aramada site 1. sırada değilse yine bu Sandboxgöstergesidir.
Sandbox’tan Nasıl Çıkılır?
Sandbox’tan çıkmak için spam
yaptığınızı düşündüğünüz herşeyi sitenizden kaldırmalısınız.
Sitede filtreden çıkarmaya
yönelik düzenlemelerden sonra işlemin kısa sürede gerçekleşmesi için 2 yol
izlenmelidir.
Google’a yeniden
değerlendirme isteği göndermek. Yeniden değerlendirme isteğinde, sitenizin
neden filtreye girdiğini (biliyorsanız), bunların telafi edildiğini ve sitenin filtreden çıkması konusunda gereğinin
yapılmasını yeniden değerlendirme formunu doldurarak iletmeniz gerekir.
Sitenizde oluşan
hosting kesintileri, adınıza yapılan çöp backlink çalışmaları, adınıza eklenen
hacklinklere ve diğer her türlü yanlış anlamaya karşı Google’a bildirim
yapabilirsiniz.
Spam Kontrolü Nasıl Yapılır ?
Arama Trafiği > Manuel İşlemler seçeneğini
seçiniz.
Eğer karşınıza ''
Manuel Web spam işlemi bulunmadı ''yazıyorsa Google'nin kara kaplı defterinde
değilsinizdir.
Spam bildirme
https://support.google.com/webmasters/answer/3526 5?hl=tr
https://www.google.com/webmasters/tools/spamrepo rt?hl=tr
Pagerank nedir?
Pagerank, web sitelerinin
değerlendirilmesi amacıyla Google tarafından uygulanmış olan bir analiz
sistemidir.
Web sitelerine 0-10 arasında değerine göre
rakamlar verilir.
Bu sisteme göre
en değerli sitenin pagerankı 10 iken, değerlerine göre sonraki siteler 9.8.7
…..0 şeklinde sıralanacaklardır.
Yani pagerank
değeri yüksek olan websitesinin kaliteli, düşük olanın ise kalitesiz olduğu
anlamına geliyordu.
Aynı zamanda
arama sonuçları sıralanırken sitelerin pagerank değeri de göz önünde
bulunduruluyordu.
Bu değeri
sayfanıza gelen ve sayfanızdan giden linkler belirler.
Nofollow olan linklerin page
rank açısından bir önemi yoktur.
Pagerank Sorgulama
Eğer sayfamızın PageRank değerinin 2 olmasını
istiyorsak:
PR değeri 1 olan 101 sayfadan,
Ya da PR değeri 2 olan 18 sayfadan,
Veya PR değeri 3 ile 10 arasında sıralanan 1 sayfadan
backlink almamız gerekiyor.
Pagerank
değeri, webmasterlar tarafından web site analizinde
çok önemli bir yöntem olarak kullanılıyordu.
SEO yani arama
motoru optimizasyonu yapan kişiler pagerank değerini artırmak için
çeşitli hilelere başvuruyorlardı.
Her sene pagerank güncelleme zamanı geldiğinde seo
işiyle uğraşanların bazıları, hacklink yöntemiyle illegal olarak pagerank
değerlerini artırmaya çalışıyordu.
Aynı zamanda pagerank güncelleme
zamanlarında link satışları artıyordu. Bu şekilde hileli yolların sisteme
zarar verdiğini gören Google, pagerank sistemini
(görünürde) kaldırdı.
Pagerank analiz sisteminin
kaldırılması ile hangi sitelerin kaliteli ya da popüler olduğu pagerank değeri
yerine Trustrank ve Alexa değerleri ile kontrol edilebilecektir.
Trustrank Nedir
TrustRank, spam linklere karşı
kullanılan bir analiz yöntemidir.
Analizin amacı
spam olan web sayfalarının yarı otomatik olarak tespit edilmesidir.
Türkçe karşılığı güven
sıralaması olan bu kavram, Standford Üniversitesi ve Yahoo’nun çalışmaları ile
geliştirilen bir kavramdır.
Google ile
herhangi bir bağı olmaması rağmen Google, için oldukça önemli bir
değerdir.
Web
sitelerinin SEO adıyla yaptıkları kötü davranışların ve
ihlalin önüne geçilmek istenmiştir.
Trust rank 0 ile
10 arası derecelendirme tabi tutulur.
Trustrank
değeri sitenizin ne
kadar güvenilir ve kaliteli bir site
olduğunun göstergesidir.
Trustrank
sayesinde editörler ile güvenilir siteler işaretlenir ve bu işaretlenen
sitelerede kök site denir.
Kök sitelerden
gerçekleştirilen link çıkışlarına göre bir puanlama algoritması vardır. Diğer
sitelere güvenilirlik puanı verilir.
Link alan
site, link veren siteden düşük puan alır.
Örneğin bir web sitesi
başka bir siteye link çıkışı yaparsa link veren site 10, link alan site ise 9
puan alır.
TrustRank tek başına yeterli değildir.
Sitenizde SEO kapsamında
yapılması ve düzeltilmesi gereken noktaları belirleyip gerekli çalışmalar
yürütmelisiniz.
Alexa
Alexa belli
örneklem bağlamında bir sitenin aldığı trafik ve sitede
geçirilen süre gibi kıstaslar dahilinde siteyi sıralamaya koyar.
Bu nedenle SEO stratejilerinin
verimliliği konusunda fikirler verir.
Alexa Trafik
Sıralaması, itibarını ve çevrimiçi popülerliğini ölçen bir rehberdir.
Alexa sıranız
ülke çapında web siteleri arasındaki değişimini yakından takip edebileceğiniz
bir rank vermesi tam olarak kesin bir sıralama sonucunuz olmasa da sizin
internetteki yeriniz hakkında aşağı yukarı bir bilgi verir.bunun en büyük
sebebi alexa toolbar kullananlar arasında size bir değer atar.
Trustrank, domain
authority gibi değerleri ve bir web master’ın sürekli kontrol edeceği tüm
değerleri tek çatı altında toplayan bir site
Site içinde,
Expired olmuş domainlerden tutunda, domain’in yaşı, sahibi ve gerekli olan tüm
bilgilere ulaşabiliyorsunuz.
düşecek
domainleri, PR’larına, Trust Değerlerine, backlink sayılarına ve dmoz
kayıtlarına göre takip edebilme fırsatı
Backlink Alma Yöntemleri
Müşteri Yorumları
bir oyun (gaming) blogunuz
var ise ve hepsiburada.com’dan bir oyun klavyesi aldıysanız, o ürünün müşteri
yorumları kısmına blogunuza backlink vererek bir yorum yazabilirsiniz.
Ya da bir moda blogunuz var ise, yine aynı şekilde n11.com’dan da
bir ürün satın aldıysanız, o ürünün müşteri yorumlar kısmına blogunuza link
vererek bir yorum yazabilirsiniz.
Forumlardan Backlink Almak
Bu backlink alma yöntemi bir
klasiktir ve günümüzde hala geçerliliğini oldukça etkili bir şekilde
korumaktadır. Forumlardan
backlink alırken en doğru ve en etkili şekilde bu backlink’i almış olmak çok
önemli.
Rakipten Link Alma Bir
Amatörce yapılan backlink
çalışmaları sitenizi arama sonuçlarından tamamen kaldırabilir.
Hangi Sitelerden Linkler
Alınmalıdır?
Spam yapmayan
Yoğun link çıkışı
olmayan
GERÇEK ziyaretçisi olan
En az 6 aydır
düzenli içerik yayınlayan ve kısa sürede kapanmayacak
Yetişkin içerik
sitelere link vermeyen
İçeriği
kaliteli ve özgün olan
Paravan Siteler : Paravan siteler
ana domain için link almak amacıyla oluşturulmuş sitelerdir.
Bloglar : Ücretli ve ücretsiz bloglar link alma
amacıyla oluşturulmuştur. Paravan blog olarak da anılmaktadır.
Tanıtım
Yazıları : Ücret karşılığında
sitenizin linkinin içerisinde bulunduğu makaleyi/içeriği diğer
sitelere eklenmesidir. Haber, teknoloj, blog sitelerinde bolca bu yöntem
kullanılmaktadır. Google’ın kalite programına aykırıdır.
Dizin/Rehberlere
Kayıt : Sitenizin konusunun
ait olduğu rehberlere kayıt olmaktır. Örneğin dmoz.org.
Forum
Yazıları/İmzaları :
Otomatik bu işi yapan yazılımlar sayesinde ünlenen bu yöntem ile ücretsiz
olarak forumlardan konu açma yada üye profillerinden linkler almanız
mümkündür. Forumların site tanıtım bölümlerine alınan linklerden yarar
geleceğini beklememek gerekir.
Diğer Arama
Motorları : Diğer arama
motorlarına da kayıt olarak buralardan sitenize link sağlayabilirsiniz.
Yorum Linkler : Blog, haber, forum vs gibi sitelerin
yorum bölümlerine sitenizin linkini içeren yorum gönderme tekniğidir.
Otomatik yazılımlar ile genellikle yapılmaktadır ve tavsiye edilmemektedir.
Makale Siteleri : Bu sitelere gönderdiğiniz makalelerin
içerisine eklenen link ile backlink alma yöntemidir. Yazılımlar ile ünlenmiştir
Widget /
Gadget Geliştirme: Bir yazılıma/telefona
yada işletim sistemine eklentiler geliştirerek link alabilirsiniz. Yoast’ı
bu konuda örnek gösterebiliriz. WordPress seo eklentisi ile günümüzde bütün
dünyada tanınmaktadır.
Sosyal
İmlemeler : İmlemeler
yaparak link kazanabilirsiniz fakat dikkatli olmanız gereken
konulardandır.
Videolar : Youtube, vimeo gibi sitelere
videolarınızı göndererek linkler alabilirsiniz. İnsanlar videoları
paylaştıkça ve izledikçe sizin de sitenizden haberdar
olacaktırlar. Oldukça detaylı bir konudur.
Soru Cevap Siteleri : Soru-cevap sitelerinde mantıklı
alanlarda sitenizi kaynak göstererek linkler verilebilmektedir.
Örneğin zayıflamak isteyen birisi için başka bir kişi sizin sitenizin
ilgisi sayfasını referans gösterebilir
Fotoğraf
Paylaşımı : Başka yerde
olmayan fotoğrafları paylaştığınızda insanların ilgisini çeker ve bu
fotoğraflar yayınlandıkça sizlere de link geri dönüşü olur.
Makale-Döküman
Paylaşımı : Makale ve dökümanlar
paylaşımı yaparak linkler elde edebilirsiniz. Örneğin belirli konularda pdfler
hazırlayarak bunları internete yayabilirsiniz. Gerçekten kaliteli dökümanlar
hazırlayabilirseniz iyi derecede geri dönüşü olacaktır.
Link
Ağı-Networkleri :
Kendinize ait link ağları kurabilirsiniz. Link ağı kurmak maliyetli,
süreç ve profesyonellik gerektiren bir alandır.
Link Satışı : Ücret karşılığı footer, sidebar gibi
sitelerin çeşitli alanlarından satılan linklerdir. Google’ın kalite
programına aykırı bir davranıştır.
Link
Değişimleri : Belirlediğiniz
sitelerin sahipleri ile iletişime geçerek link değişimi talebinde
bulunabilirsiniz.
Link Baiting : Bir tür viral marketin denebilir. En basit
anlamıyla ilgi çekebilecek içerikler yayınlayıp bunların size link
dönüşü olarak gelmesini sağlamaktır.
Cross Link-
Çapraz Link Değişimi : Alakasız
gözükecek şekilde siteler arasında çapraz linkleme yapılır.
Sitenin Backlinkleri Nasıl Kontrol Edilir?
Open Site Explorer ile herhangi bir web sitesinin backlink profilini araştırmak için kullanılan
bir araçtır.
Sayfa
otoritesi(Page Authority), alan adı otoritesi(Domain Authority) ve spam
skoru(Spam Score) gibi metrikleri kullanarak sitenize gelen backlinklerin
kalitesini belirleyebilirsiniz.
Ücretsiz sürümü ile
çok fazla araştırma yapma imkanınız olur ancak tüm özelliklerinden yararlanmak
için pro versiyona ihtiyacınız var. 30 günlük MOZ Pro deneme sürümü ile bu
erişimi ücretsiz alabilirsiniz.
Sitenizin değerini
öğrenmek için
http://sitemnekadareder.scriptmatik.com/
Sadece sitenizin
maddi değerini öğrenmekle kalmayıp sitenizin tahmini günlük kazancını, Dünya
sıralamasını, sitenize günlük kaç ziyaret aldığınızını, kaç sayfa gösterim
yaptığınızı,sitenin alan adının son kullanım tarihi, alexa backlinklerinize
kadar çoğu bilgiyi derleyip toplamışlar.
Rich Snippets Nedir?
Rich snippets, Google arama
sonuçlarında kullanıcının daha çok ilgisini çekmek için yapılandırılmış veriler
olarak tanımlanabilir.
Site operatörünün yaptığı HTML işaretlemeri
ile çeşitli konulardaki veriler arama sonuçlarında daha dikkat çekici hale
getirilebilir.
Rich snippets, arama yapan, hedef
müşterinize, ziyaretçinize, hayranınıza sizin sitenize daha rahat
ulaşabilmesini sağlayan, arama sonucunuzu dolayısı ile sitenizi daha cazip
kılan bir SEO uygulamasıdır.
Kısaca şöyle diyebiliriz: Rich
snippets sayfanızda belirli şema kurallarına uyarak hazırladığınız
kodların arama motorları tarafından yakalanması ve arama sonuçlarında bunları
sonuç olarak göstermesi ile en iyi kullanımını bulur.
Google’ın sunduğu
Rich Snippets özelliğinin her türlü sektör ve içerik sitesi için bir çok önemli
avantajı bulunmaktadır.
1- Arama
motorlarının daha alakalı sonuçlar vermesine yardımcı olur,
2- Arama
sonuçlarında listelenen alakalı içeriğinizin veya ürününüzün kullanıcının
ilgisini daha çok çekmesini sağlayan görseller ve şemalar kullanı
3- Arama
sorguları ile alakalı olarak anlık bilgiler sağlayarak ekstra dikkat çeker,
4- Arama
sonuçlarında gösterilen anlık bilgiler sayesinde site içeriği hakkında daha iyi
bilgi sahibi olan kullanıcılar daha yüksek bir tıklama oranı (click-through
rate) sağlarlar ve daha düşük bir çıkma oranına (bounce rate) da katkıları
olacaktır.
5- Rich Snippet
kullanımı e-ticaret sitelerinde bulunan ürünleri öne çıkarmak
için iyi bir fırsat yaratır,
6- Özellikle
yıldızlı puanlama sisteminde yüksek puana sahip sayfalar güven vererek çok daha
fazla tıklanma oranına sahip olabilir.
Yapılandırılmış
veri biçimlendirmesini uygulamak için kullanılabilecek birden fazla yöntem
vardır.
Schema.org sözlüğü, RDFa, Microdata ve JSON-LD
gibi çeşitli kodlamala yöntemleri kullanılabilir.
Ancak yapısal
verinin bu yöntemlerden yalnızca bir tanesinin kullanılması gerekir. Çünkü
farklı kodlamaları birbirine karıştırmak, Rich Snippet’lerin yanlış
görüntülenmesine neden olur.
Veri
İşaretlemenin Doğru Olduğu Nasıl Test Edilir?
Structured Data
Testing Tool: Yapısal Veri Test Aracı, işaretlemeyi test etmek ve değiştirmek için
kullanışlı bir kaynaktır.
Structured Data
Report: Yapısal Veri Raporu, Google Search Console‘da
mevcut olan bu rapor, yapılandırılmış verileri kontrol etmeye yardımcı olur ve
işaretlemedeki hataları tek tek görüntülemenizi sağlayabilir.
Data
Highlighter: Veri İşaretleyici, arama motorunun bir kullanıcının fareyi kullanarak veri
alanlarını vurgulamasına ve etiketlemesine izin vererek işaretlemeyi anlamasına
ve işlemesine yardımcı olur.
Güncel SEO Gelişmeleri
Takip Etme
https://productforums.google.com/forum/
https://webmaster-tr.googleblog.com/
Yabancı Kaynaklar
İçerik pazarlaması fikirleri için




















Hiç yorum yok:
Yorum Gönder